Alufelni gyártók

Válogasson 18 gyártó többszáz féle alufelni típusa közül!

Alufelnik gyártók szerint: AEZ, Alessio, AVUS, Element, Momo, MAK, Nakayama, Dezent, Dotz, Silverline, AWS, Ruff, Threeface Tuning, GMP Italy, Eta Beta alufelnik. Válogasson neves gyártóink alufelni kínálatából és garantáljuk autója egyedi, igazán ütős megjelenését! Termékekink között számos replica alufelni is szerepel, hogy biztosan megtalálja az autójához legjobban illő darabot: Audi replica felni, BMW replica alufelni, VW replika felnik, Porsche replika felni, Mercedes replica alufelnik, Mini replica felnik. A Rozsadombgumi.hu alufelni webáruház kínálatában eredeti gyári alufelnik is megtalálhatók: Audi gyári felni, BMW gyári alufelni, VW gyári felnik, Porsche gyári alufelnik.

Aktuális raktárkészletünkről kérjük érdeklődjön telefonon is! +36 1 345 0206 


ALUFELNI AKCIÓ

AKCIÓS REPLICA FELNIK

AKCIÓS GYÁRI ALUFELNIK

Válogasson akciós alufelni kínálatunkból

Akciós alufelnik gyártók szerint

-------------------------------------

(Összes alufelni)

Replica (replika) alufelni óriási kedvezménnyel

Akciós replika felnik olcsón

----------------------------------------

(Összes Replica alufelni)

AUDI, BMW, VW, Mercedes Benz, Porsche gyári felnik

Eredeti gyári alufelni akciók

------------------------------------------------

(Összes gyári alufelni)

 

 

ALUFELNIK GYÁRTÓK SZERINT


Segítségre van szüksége a felni kiválasztásában?

Keres egy alufelnit, de nem találja? Üzenjen nekünk, vagy hívjon a +36-1-345-0206-es számon! Az alufelnik értékesítésén kívül szervizünkben vállaljuk az alufelnik felszerelését, centírozását, alu- és acélfelnik javítását a hét minden napján!

 

Az alufelni nem pusztán jól mutat!

Sokan azt gondolják, hogy az alufelni kizárólag a jármű megjelenését dobja fel.

Esztétikai szerepe tagadhatatlan, de tudja miért jó ezen kívül a könnyűfém felni? Tovább

Az alufelni használható télen is?

Az alufelnik használhatósága nem évszak függő, így télen is megállják a helyüket.

Érdemes azonban tudni, milyen hatást gyakorolnak a zord körülmények a felnikre! Tovább 

Alufelni a-tól z-ig

Ha egy kis optikai tuningot szeretnénk az autónknak, akkor az alufelni egyszerű, gyors és kézenfekvő megoldásnak tűnik. Persze, az egyszerűséget illetően itt rögtön meg is kell állnunk, hiszen a megfelelő könnyűfém keréktárcsa – és a hozzá való gumiabroncs – kiválasztása okozhat nekünk némi fejtörést. Eredeti vagy utángyártott? Olcsóbb vagy drágább? Kicsi vagy nagy? Széles vagy keskeny? Egyáltalán, érdemes alufelnire cserélni az acél lemezfelnit? A továbbiakban ezekre a kérdésekre próbálunk meg – lehetőség szerint hasznos – válaszokat adni.

Miért is jó az alufelni? 

Egyrészt, mert jól néz ki, és garantáltan feldobja majd az autót, másrészt azért, mert könnyű. Már ha a megfelelő modellt választjuk, mert különben csak a pénzt költöttük, miközben nagy mértékben lerontjuk a jármű menettulajdonságait. Általánosságban elmondható ugyanis, hogy ha egy mutatós alufelnit kombinálunk peres gumival, akkor az nehezebb lesz, mint a hagyományos felnink ballonos gumival, így pedig a racionális érvek, miszerint jobb lesz az úttartás és nagyobb a komfortérzet, máris megdőlnek.

Mindezek ellenére mégsem beszélünk le senkit az alufelnikről – egyszerűen annyi a trükk, hogy jól meg kell nézni, mit veszünk meg, hol és mennyiért, és folyamatosan gondoskodnunk kell a megfelelő karbantartásáról. 

Miből készül?

Bár a neve alufelni – vagyis logikus, hogy alumíniumból készül –, azért fontos tudni, hogy a könnyűfém keréktárcsák némi magnéziumot és szilíciumot is tartalmaznak. A magnézium ötvözetből készült felnik az anyag fizikai sajátossága miatt jóval rugalmasabbak, mint az acéllemezekből készült társaik. Sajnos ennek egy kis hátulütője is van, ugyanis sokkal sérülékenyebbek is a hagyományos felniknél, de szerencsére a különféle torzulások egészen jól javíthatóak.

Az alumínium általános tulajdonsága, hogy jól vezeti a hőt, aminek a fékezés során vehetjük jó hasznát, de erről majd később. Rugalmas, és a gyártásnál használt speciális öntési technikának köszönhetően nem tartalmaz légbuborékokat. Sőt, a hőkezelésüknek hála, az alufelnik mechanikai tulajdonságai is páratlanok.

A magnézium egy kis fajsúlyú alkáliföldfém – az egyik legkönnyebb fém, amit ismerünk. Mivel kevés hőt képes elvonni, ezért a gumi és a benne lévő levegő előbb melegszik föl, vagyis előbb éri el az abroncs a megfelelő tapadást.  

Az alufelnik előnyei

Az alufelnik legnagyobb, és egyben legfontosabb pozitívuma a jármű futása során kínált előnyök. Egy jó minőségű alufelni jelentősen javíthatja az autó teljesítményét: jobb lesz a jármű gyorsulása, kisebb az üzemanyag-fogyasztása, egyszóval igen jó hatással van a gépkocsi menettulajdonságaira. A jól megválasztott méret és abroncs együttesen jobb tapadást is eredményeznek, és kanyarban is jobban fekszik a kocsi. 

Mint már fentebb említettük, az alufelnik jó szolgálatot tesznek a fékezés során, hiszen az alumínium igen jól vezeti a hőt, amivel javítja a fékezéskori teljesítményt, és csökkenti a túlmelegedésből származó meghibásodások eshetőségét. A másik fém, a magnézium – mint ahogy már említést tettünk róla – ugyanakkor kisebb hőt von el az abroncsoktól, így a gumik előbb melegszenek be, és jobban is tapadnak.  

Kicsi vagy nagy alufelnit válasszunk? 

A megfelelő méretű alufelni kiválasztása talán az egyik legnehezebb feladat, amikor úgy döntünk, hogy búcsút intünk az acél lemezfelniknek, és alufelnikre cseréljük azokat. A nagyobb ugyanis sokkal tetszetősebbnek tűnik – mi több, nem csak tűnik, hanem valóban sokkal mutatósabb is. Jó azonban, ha nem esünk át a ló túloldalára, és nem ugrunk fejest a vásárlásba csupán a külső jellemzők alapján. 

Általános szabályként elmondható – és ezt érdemes mindenkinek jól az eszébe vésnie! –, hogy akár a felnit, akár csak a gumiabroncsot kell lecserélnünk, a kerék külső átmérője a „beavatkozás” után sem változhat meg! Ennek számtalan oka van – az egyik a kerék számára rendelkezésre álló hely, ha ugyanis túl nagy felnit választunk, akkor az abroncs érintkezni fog a jármű egyéb részeivel, ami hosszú távon a gumi károsodásához vezet. 

Ezen kívül a felni méretét – vagyis hogy mekkorát vegyünk – még több tényező is meghatározza. A legnyilvánvalóbb ezek a közül maga a gépkocsi, de például azt is érdemes figyelembe venni, hogy milyen utakon használjuk az autónkat. Igen, bármennyire is lehangoló, de gondolnunk kell a magyar – sajnos nem túl rózsás – útviszonyokra is. Ennek alapján azt tanácsoljuk, hogy ha csak nincs valamilyen speciális járművünk, és nem akarunk pattogni az aszfalton, akkor maradjunk a legkisebb szükséges átmérőnél.

Széles vagy keskeny legyen az alufelni? 

Egy újabb kérdés, ami nehéz helyzet elé állíthat minket, hogy vajon széles vagy keskeny alufelnit vegyünk-e? A jó hír, hogy itt nincs olyan nagy jelentősége a választásunknak, mint a méret (átmérő) esetében. Azt is mondhatnánk, hogy nem oszt, nem szoroz, de ez így azért nem lenne teljesen igaz. Amit itt érdemes megjegyezni az, hogy egy szélesebb felnivel jobb úttartás és tapadás érhető el, hiszen nagyobb lesz a nyomtáv, valamint nagyobb felületen érintkezik a gumi az úttesttel, ez pedig egyszerű fizika. További fontos adalék, hogy keskenyebb felnire télen érdemes váltani a havas úton való jobb teljesítmény érdekében. A lényeg, hogy maradjunk ésszerű keretek között!

Ha a sok paraméter között, amik az alufelni és a gumiabroncs szükséges méretét meghatározzuk, nem tudunk eligazodni, akkor ne kísérletezgessünk a pénztárcánk és a biztonságunk kárára, ehelyett inkább forduljunk szakemberhez. Ő pontosan meg tudja majd mondani nekünk, hogy milyen keretekben gondolkodhatunk, és meddig mehetünk el nagyságban, valamint szélességben, és abban is tanácsot ad, hogy milyen abronccsal szereljük az alufelninket.

Melyik a jobb, a gyári vagy utángyártott alufelni? 

Az, hogy gyári vagy utángyártott alufelnit veszünk, nem csupán az ár szempontjából lényeges, bár tény, hogy nem mindenkinek akad akár több százezer forintja egyetlen, prémium minőségű, eredeti könnyűfém keréktárcsára. Az is igaz azonban, hogy utángyártott alufelnikből zavarba ejtően széles a kínálat, és sokszor nehéz eldönteni, hogy ezeknek milyen a minősége. Logikusnak tűnik, hogy egy túl olcsó darab valószínűleg igen silány nívót képvisel, míg ha igazán extra darabot akarunk beszerezni – olyat, ami tényleg könnyű –, akkor arra áldoznunk kell. Egy szakember ebben is sokat tud segíteni, hiszen nagy valószínűséggel vannak tapasztalatai a különféle márkákkal, de ha nem bízunk az utángyártott, általunk nem ismert márkákban, akkor talán jobb, ha a gyári mellett maradunk.

Az alufelni meghibásodásai

Sajnos ezt a témát sem szabad megkerülnünk – ártani legalábbis biztosan nem árt, ha mindenki tisztában van azzal, hogy mire számíthat egy alufelni beszerzése és felszerelése után. Már az anyagoknál ejtettünk arról szót, hogy az alufelnik jóval sérülékenyebbek, és kevésbé állnak ellen az őket érő külső fizikai hatásoknak, mint a hagyományos, acél lemezfelnik. Ennek oka egyrészt az anyagokban keresendő, másrészt a túlzásba vitt „divatozásban”, vagyis például a feszített gumis megoldásban.

Az alufelnik számára rengeteg veszélyforrást rejtenek az utak. Gondoljunk csak a kátyúkra, gödrökre, vagy a magas útpadkára, ahol könnyedén letörhet belőlük akár egy nagyobbacska darab is, a deformálódásról pedig már ne is beszéljünk. Ezen sérülések egy része szerencsére viszonylag egyszerűen javítható, bár tény, hogy nem kis bosszúságot okoz a dolog, hogy szervizbe kell vinni az autót, és még pénzbe is kerül. Nagyobb meghibásodások esetén azonban nincs más megoldás, muszáj lecserélni az alufelnit, és kidobni a régit.

Az alufelnik karbantartása

Ha azt szeretnénk, hogy a könnyűfém keréktárcsánk a lehető legtovább szolgáljon minket, akkor nem árt, ha nem hanyagoljuk el, és gondot fordítunk a tisztítására, ápolására. A szakemberek azt ajánlják, hogy alaposan nézzük meg, mivel mossuk le a felnit, mert ha sérüléseket okozunk rajta, akkor az további károsodásokat – oxidációt – okozhat. Léteznek speciális mosófolyadékok, de a szappanos víz egy szivaccsal szintén megteszi. A lényeg, hogy ne használjon szemcséket tartalmazó szereket, súrolókat, mert azok felsértik a felni felületét.

Ha meg akarjuk óvni az alufelninket, akkor a gumiabroncsra is oda kell figyelnünk. Ellenőrizzük rendszeresen, hogy a kerékben mindig megfelelő-e a nyomás, mert így megakadályozható keréktárcsa deformálódása. Sőt, már a gumi megválasztásakor sokat tehetünk a felni védelme érdekében – vegyünk olyat, ami peremvédős, mert ez megóvja a felnit a különféle sérülésektől.

Alufelnit a Rózsadombgumitól

Ha minőségi alufelni vásárlásán töri a fejét, akkor keresse fel a Rózsadombgumi webáruházát, ahol eredeti, gyári könnyűfém keréktárcsákat éppúgy talál, mint kiváló és megbízható replika felniket – mindezt igen széles méretválasztékban. Ha óriási kínálatunkból mégsem tudna választani, vagy kétségei lennének a típust illetően, illetve bármilyen egyéb kérdése merülne fel, akkor kérje bátran szakértő kollégáink segítségét, akik mindent megtesznek azért, hogy Ön biztosan megtalálja azt, amit keres.

Ugrás az oldal tetejére